Gyakori kérdések

Regisztrációval, belépéssel, saját fiókkal kapcsolatos tudnivalók

Egységes felhasználói azonosítás

Az Akadémiai Kiadó egységes felhasználói azonosítást vezetett be www.szotar.net, www.mersz.hu és www.akademiai.hu oldalain (AK-ID azonosítás), így a regisztráció során megadott e-mail-cím és jelszó adatok mindhárom oldalon biztosítják a belépést, valamint a hozzáférést a regisztrált felhasználók számára elérhető felületekhez, illetve érvényes előfizetés esetén az előfizetett szolgáltatásokhoz.

Hogyan tudom a regisztrált e-mail címemet módosítani?

Oldalainkon a regisztrált e-mail cím módosítására a felhasználó által nincs lehetőség. Kérjük, módosítási igényét jelezze az ak@akademiai.hu címre küldött e-mailben. Az egyértelmű azonosításhoz az ügyfélszolgálat kérheti jelenlegi vagy korábbi előfizetései és vásárlásai adatait.

Hogyan tudom törölni a meglévő fiókomat?

Oldalainkon a regisztrált fiók törlésére a felhasználó által nincs lehetőség. Kérjük, ezirányú igényét jelezze az ak@akademiai.hu címre küldött e-mailben.

Hogyan tudok leiratkozni a hírlevélről?

Amennyiben a továbbiakban nem szeretne hírlevelet kapni, kattintson ide! Leiratkozási szándékát e-mailben és levélben is jelezheti az ak@akademiai.hu vagy az Akadémiai Kiadó Zrt. 1117 Budapest, Budafoki út 187-189. A épület III. emelet elérhetőségeken.

Szállítással és fizetéssel kapcsolatos tudnivalók

A részletes szállítási és fizetési információk megtekintéséhez kérjük, kattintson ide!

Mennyibe kerül a kiszállítás?

Kizárólag online termék vásárlása esetén természetesen nem számítunk fel szállítási díjat.

Belföldi szállítási díjak:
GLS házhozszállítás: 1 490 Ft
GLS Csomagpont/Automata: 1 290 Ft
MPL házhozszállítás: 1 990 Ft-tól 5 990 Ft-ig
MPL PostaPont/Automata: 1 590 Ft
Utánvéttel rendelt csomag esetén plusz 450 Ft kerül felszámításra.
14 000 Ft feletti vásárlás esetén a GLS szállítás INGYENES!

Külföldi szállítási díjak:
A kiszállítás díját minden esetben a rendszer automatikusan számolja a megrendelni kívánt termékek súlya és a rendeltetési hely alapján. A kiszállítási díjat a termékek kosárba tételét, valamint a szállítás, illetve a fizetés módjának megadását követően számítja ki és jeleníti meg a rendszer.

Fizethetek bankkártyával?

Igen. Az Akadémiai Kiadó Webáruháza a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A fizetőoldal adattartalmáról az Akadémiai Kiadó Webáruház nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a Webáruház oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internetböngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást. További információért kattintson ide!

Fizethetek PayPallal?

Igen. A megvásárolt termék árának kifizetése során lehetőség van a PayPal rendszeren keresztül történő fizetési mód alkalmazására is, amennyiben rendelkezik PayPal fiókkal, vagy regisztrál a PayPal oldalon. További információért kattintson ide!

Fizethetek átutalással?

Belföldi számlázási és szállítási címmel rendelkező cégek, intézmények nevében történő megrendelés esetén lehetőség van átutalásos fizetési mód választására is. Az átutalásos fizetési mód a Pénztár oldalon a számlázási címnél a Cégként vásárolok jelölőnégyzet bepipálása és a céges adatok megadása után válik elérhetővé.
A rendelés értékét és a szállítási díjat a megrendelt áru átvételét követően számla ellenében banki átutalással kell kiegyenlíteni. Ezt a fizetési módot a Szolgáltató felajánlja felületén, de fenntartja magának azt a jogot, hogy az átutalásos fizetési módot megváltoztassa és erről a Vásárlót tájékoztassa.

Személyesen átvehetem a megrendelt termékeket?

Kiadónk nem rendelkezik könyvesbolttal, így személyes átvételre vagy helyszíni vásárlásra sajnos nincs lehetőség.
A szállítási módoknál választható GLS és MPL csomagpontokon vagy csomagautomatából történő átvétel.

Hány nap a szállítási határidő?

Belföldi szállítási cím esetén a megrendelés leadását követő 1-3 munkanap.
Külföldi szállítási cím esetén az összekészített csomagot legkésőbb egy héten belül átadjuk a Fedex futárszolgálat részére, a szállítási idő a rendeltetési hely függvényében változik.

Kérhetem egy általam megadott időpontra a szállítást?

Igen, kérheti, a nap választható, csak a választott napon belül nem tudjuk biztosítani, hogy egy adott órában szállítsanak.

Hogyan tájékozódhatom megrendelésem aktuális állapotáról?

Sikeres megrendelés esetén néhány percen belül visszaigazoló e-mailt küldünk a regisztrációnál megadott e-mail címre, mely tartalmazza a megrendelés részleteit.

A választott fuvarozási szolgáltató e-mailben és/vagy SMS-ben küld értesítést a küldemény érkezéséről, az üzenet tartalmazza a kézbesítésre, illetve a csomagponton vagy automatából történő átvételre vonatkozó információkat. A csomagszám segítségével a választott szolgáltató honlapján is nyomon követheti a szállítást.
GLS csomagkövetés: https://gls-group.com/HU/hu/csomagkovetes/
MPL csomagkövetés: https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes
Megrendelése aktuális állapotáról ügyfélszolgálatunknál is érdeklődhet telefonon vagy e-mailben.
Telefon: (06-1) 464-8200
E-mail: ak@akademiai.hu

Megrendeléssel, reklamációval kapcsolatos tudnivalók

A megrendelés menete:

1. Ahhoz, hogy vásárolni tudjon webáruházunkban, regisztrálnia szükséges. Ha van már regisztrált fiókja, vásárláshoz lépjen be az oldalra!
2. Ha még nincs regisztrációja, kattintson az oldal fejlécében a Regisztráció/Bejelentkezés linkre, majd az Új vásárlók felirat alatt kattintson a Felhasználó létrehozása gombra, a megjelenő oldalon töltse ki a szükséges mezőket, fogadja el az Általános Vásárlási feltételeket és az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat, majd kattintson a Felhasználó létrehozása linkre!
3. E-mailben fog kapni egy köszönőlevelet, amelyben láthatja regisztrációs adatait.
4. Helyezze kosárba a kiválasztott termékeket!
5. A jobb felső sarokban található zöld színű kosár ikonra kattintva tudja megtekinteni a kosárban lévő termékeket. Szerkesztéshez kattintson Kosár megtekintése és szerkesztése gombra, fizetéshez a Tovább a pénztárhoz gombra!
6. A Pénztár oldalon adja meg számlázási és szállítási adatait, valamint válassza ki a szállítási és fizetési módot!
7. A megadott adatok ellenőrzése után a jelölőnégyzetek bepipálásával fogadja el az Általános Vásárlási Feltételeket és az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat, majd kattintson a Megrendelés gombra!
8. Ha bankkártyás vagy PayPal-fiókkal történő fizetést választott, átirányítjuk a fizetőoldalra.
9. Sikeres megrendelés esetén ezután a köszönőoldalra irányítjuk, ahol megtekintheti a rendelés részleteit, bankkártyás fizetés esetén a tranzakció adatait is. Ha nem lát hibaüzenetet, sikeresen megrendelte a termékeket.
10. Megrendeléséről néhány percen belül visszaigazoló e-mailt küldünk, a rendelés részleteit a Saját fiók Rendeléseim menüpontjában is meg tudja tekinteni.

Miért nem találom az Egyesült Királyságot az országok között a számlázási és szállítási cím megadásánál?

Egyesült királyságbeli vásárlóinkat jelenleg csak a webáruház keretein kívül tudjuk kiszolgálni. Kérjük, rendelését vagy rendeléssel kapcsolatos kérdéseit küldje el e-mailben az export@akademiai.hu címre!
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az Akadémiai Kiadó nem minősül az Egyesült Királyságban regisztrált ÁFA adóalanynak, így olyan vásárlók részére, akik nem ÁFA adóalanyok az Egyesült Királyságban, nem tudunk digitális szolgáltatásokat nyújtani és számlázni.

Telefonon adhatok le megrendelést?

Sajnos nem, megrendelést kizárólag a webáruház felületén, e-mailben, levélben vagy faxon tudunk fogadni.

Nyomdahibás a könyvem, hogyan tudom kicserélni?

Kérjük, jelezze a problémát az ak@akademiai.hu címre küldött e-mailben! Amennyiben a hibás könyvből rendelkezésre áll készlet, a GLS futárszolgálat cserecsomagos szolgáltatásával díjmentesen juttatjuk el Önhöz az új példányt. Kézbesítéskor a hibás példányt becsomagolva szükséges átadni a futár részére. Amennyiben nem áll rendelkezésre példány az adott kiadásból, egyéni jóvátételt biztosítunk kedvezmény formájában.

Sérült vagy esztétikailag kifogásolható könyv érkezett a csomagban, van lehetőségem kicserélni?

Kérjük, jelezze a problémát az ak@akademiai.hu címre küldött e-mailben, hivatkozva a rendelés vagy a számla sorszámára! Amennyiben a sérült könyvből rendelkezésre áll készlet, a GLS futárszolgálat cserecsomagos szolgáltatásával díjmentesen juttatjuk el Önhöz az új példányt. Kézbesítéskor a hibás példányt becsomagolva szükséges átadni a futár részére. Amennyiben nem áll rendelkezésre hibátlan példány az adott kötetből, a kiadványt díjmentesen visszahozatjuk, a rendelés árát pedig az Általános Vásárlási Feltételekben foglaltak szerint visszatérítjük.

Más kiadványt kaptam, mint amit megrendeltem, hogyan tudok hozzájutni a megrendelt termékhez?

Kérjük, jelezze a problémát az ak@akademiai.hu címre küldött e-mailben, hivatkozva a rendelés vagy a számla sorszámára, megjelölve hogy melyik tételt kapta tévesen! A GLS futárszolgálat cserecsomagos szolgáltatásával díjmentesen juttatjuk el Önhöz a hiányzó példányt. Kézbesítéskor a tévesen megküldött példányt becsomagolva szükséges átadni a futár részére.

Digitális vagy online termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos tudnivalók

SZOTAR.NET

A Szotar.net az Akadémiai Kiadó online szótárszolgáltatása, 12 nyelven, 2 millió szócikkel. A különböző szótárakra és szótárcsomagokra 1 éves előfizetéseket kínálunk.
A szótárak egyaránt elérhetőek webes böngészőben www.szotar.net oldalunkon, mobil applikációban vagy akár Microsoft Office-bővítményként is. A használatukhoz internet elérés szükséges.

Hogyan vásárolhatom meg az online szótár-előfizetéseket?

Online szótárainkra egy éves előfizetéseket kínálunk, ezek megvásárlására a www.akademiai.hu oldalon van lehetőség. Kínálatunkat az Online szótár menüpontban tudja megtekinteni.
Helyezze kosárba a kiválasztott terméket és véglegesítse megrendelését! Online termék vásárlása esetén csak bankkártyás vagy PayPal-fiókon keresztül történő fizetés lehetséges.
A vásárlást követően automatikus e-mail üzenetben küldjük meg az aktiváló kódot, melyet az e-mail-ben megadott utasítások szerint kell aktiválni a www.szotar.net oldalon.

Átutalással szeretném kifizetni az online szótárakat, de a webáruházban nincs erre lehetőség. Mit tegyek?

Kérjük, írja meg számlázási címét és a megvásárolni kívánt szótárak címeit az ak@akademiai.hu címre küldött e-mailben! Válaszlevélben küldünk egy előlegszámlát, mely tartalmazza banki adatainkat, és melynek végösszegét átutalással tudja kifizetni. Az összeg beérkezése után állítjuk ki és küldjük meg a végszámlát, valamint a megvásárolt előfizetések aktiválásához szükséges kódokat.

Mit tegyek, ha nem kaptam meg vagy nem találom az aktiváló kódot?

Az aktiváló kódot a megrendelés után néhány perccel küldjük meg a vásárlást visszaigazoló e-mailben. Amennyiben nem áll rendelkezésre az e-mail, a www.akademiai.hu oldalon belépve a Saját fiók / Rendeléseim menüpontra kattintva tudja megtekinteni korábbi rendeléseit, a Rendelés áttekintése linkre kattintva pedig megjelennek a rendelés részletei, köztük az aktiváló kód is.
Ha további problémába ütközik, kérjük, jelezze az ak@akademiai.hu címre küldött e-mailben, hivatkozva a megrendelés sorszámára!

Meg szeretném hosszabbítani a szótáramat, de a belépésnél nem fogadja el a felhasználónevemet és jelszavamat. Mit tegyek?

Új jelszó kérésére a Regisztráció/Belépés oldalakon van lehetőség. Amennyiben az új jelszóval sem tud belépni, kérjük, jelezze a problémát az ak@akademiai.hu címre küldött e-mailben, és amennyiben lehetőség van rá, mellékeljen egy képernyőképet a hibaüzenetről!
Ha a "Hibás felhasználónév vagy jelszó” üzenettel találkozik, kérjük, mindenképp ellenőrizze, hogy a megadott adatok pontosak-e!

Rendszerüzenetet kaptam, hogy hamarosan lejár az előfizetésem, pedig nemrég hosszabbítottam meg, miért van ez?

Kérjük, bizonyosodjon meg, hogy aktiválta a megvásárolt előfizetését a visszaigazoló e-mailben található kóddal az útmutató szerint! Szótárai lejárai idejét a www.szotar.net oldalon a Szótáraim menüpontban tudja ellenőrizni.
Előfordulhat, hogy a néhány éve bevezetett szótárcsomagok és az egyedi szótárhozzáférések együttes megléte miatt kap rendszerüzenetet, például ha egy nyomtatott szótárhoz tartozó két éves hozzáférést regisztrált korábban, az első három hónapban ajándék hozzáférést adunk az adott nyelv teljes csomagjához, a rendszerüzenet ekkor a szótárcsomag lejáratára figyelmezteti. Amennyiben a szótárcsomagot nem kívánja meghosszabbítani, az egyedi szótárhoz természetesen a továbbiakban is hozzáfér a teljes időtartamra.

Hogyan tudok keresni a szotar.net oldalon?

A keresőmező a www.szotar.net oldalon felül középen található, ide szükséges beírni a keresett szót, majd a Keresés gombra kattintani.
A keresőmező bal oldalán tudja kiválasztani a nyelvet. Ha csak bizonyos szótárakban szeretne keresést indítani, a Szótáraim menüpontban jelölje ki a szótárakat, majd a keresőnél válassza az Egyéni keresés opciót, ekkor a rendszer csak a bejelölt szótárak találatait jeleníti meg!

Hol találom a szótárak impresszumát, függelékeit?

Az egyéb tartalmak kereséskor a jobb oldalon vagy a Szótáraim menüpontban a szótárak neve alatt található Kapcsolódó anyagok feliratra kattintással jeleníthetőek meg.

A korábban vásárolt nyomtatott szótárhoz tartozó elektronikus szótár CD-ROM nem működik, mi a teendőm?

CD-s szótáraink az információtechnológiai fejlesztések hiányában offline formában már nem használhatóak a 2008 óta megjelent vagy frissült operációs rendszereken, csak Windows XP Service Pack 2-ig voltak kompatibilisek.
A CD-n található kódot www.szotar.net oldalunkon regisztrálva két éves térítésmentes online hozzáférést biztosítunk az adott nyelvi csomaghoz.

OFFLINE MOBILALKALMAZÁSOK

Korábbi szótáralkalmazásaink mind a készülékekre letöltött és onnan futtatott, ún. öröklicences termékek voltak. A szoftververziók frissülésével kapcsolatos problémák elkerülése érdekében 2019. márciusától az offline szótáralkalmazásokat kivezettük, ezeket a továbbiakban nem forgalmazzuk, megvásárlásukra nincs lehetőség.
Amennyiben Ön korábban már vásárolt szótárkódot az offline alkalmazáshoz, és azt aktiválta, az alkalmazást továbbra is használhatja, ugyanakkor felhívjuk figyelmét, hogy a Kiadó ezekre a termékekre nem ad ki több frissítést, így előfordulhat, hogy egyes mobil operációs rendszerekkel már nem fognak működni alkalmazások.
Az offline applikáció megvásárlásakor kapott kódokat www.szotar.net oldalunkon és az új, online Szotar.net applikációkban is elfogadjuk, így azokat beírva automatikusan 3 éves hozzáférést kapnak az adott nyelvi teljes szótárcsomaghoz.
Példa: Amennyiben Ön Angol kéziszótár applikációhoz tartozó kódot vásárolt, a váltással 3 évre megkapja az angol szótárcsomagba tartozó többi szótárhoz is a hozzáférést.
Ameddig a régi termékeket a Google Play és Appstore áruházak támogatják, illetve ameddig Önnek él a szótárcsomaghoz a 3 éves hozzáférése, a régi és az új szótáralkalmazásokat együttesen is használhatja.

Új telefonom van és szeretném használni rajta a korábban megvásárolt applikációt, de nem találom az áruházban, mit tegyek?

A korábban megvásárolt applikációk részletes telepítési útmutatójáért kattintson az alábbi linkekre:
Útmutató az offline Android szótáralkalmazás telepítéséhez
Útmutató az offline iOS szótáralkalmazás telepítéséhez

Nem találom a korábban megvásárolt offline szótáralkalmazás kódját, mit tegyek?

Kérjük, jelezze nekünk a problémát az ak@akademiai.hu címre küldött e-mailben, hivatkozva a megrendelés sorszámára!

Aktiváláskor a "Hibás regisztrációs szám" hibaüzenetet kapom, mit tegyek?

Kérjük, ellenőrizze a kód helyességét, valamint hogy valóban a kívánt alkalmazást töltötte-e le! Sajnos az egyes szótárak ikonjainak hasonlósága miatt előfordulhat, hogy másik alkalmazás lett telepítve.