Akadémiai Kiadó

RSS

Nyitólap » Kotler-Keller: Marketingmenedzsment, újdonságok a 14. kiadásban

Kotler-Keller: Marketingmenedzsment, újdonságok a 14. kiadásban

A Marketingmenedzsment átdolgozásának elsődleges célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb MBA marketingtankönyv szülessen meg.

A szerzők törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

A 14. kiadásban található főbb változások a következők:

•    Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk vezetik be a fejezet anyagát. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, de emellett csoportos vitaindítóként is használhatók.

•    A szövegen belül az egyes cégeket bemutató szakaszok közel fele teljesen új. Ezek valódi vállalatok és helyzetek élő példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Különféle termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, és gyakran reklámok vagy termékfotók formájában illusztrációval is kiegészítették őket.

•    A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

•    Az utóbbi években a marketingkörnyezet – de különösen a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet – drámai változásokon ment keresztül. Az új kiadás részletesen foglalkozik ezzel a három területtel, néha az adott fejezeteken belüli alfejezetekben, kihangsúlyozva a gazdasági válság és a recesszió idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a „zöld” marketing megjelenését, valamint a számítástechnika, az internet és a mobiltelefonok egyre gyorsuló fejlődését. A marketing eme új eszközei miatt minden korábbinál fontosabb, hogy a marketingszakemberek holisztikusan végezzék munkájukat – ez a könyv legfőbb témája.

•    A személyes kommunikációról szóló 19. fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.