Akadémiai Kiadó

RSS

Nyitólap » Gazdaság » Egyéb gazdaság » Média és társadalom az információ korában

Hírek

  • ISKOLAKEZDÉSI AKCIÓ

    Tovább
  • Könyvbemutató: Mozaikokból egy élet

    Tovább
  • Open Access megállapodás az EISZ Nemzeti Programmal

    Tovább
  • Tájékoztató Android szótáralkalmazásaink kivezetéséről

    Tovább
  • Tájékoztató iOS szótáralkalmazásaink frissítéséhez

    Tovább

Szécsi Gábor

Média és társadalom az információ korában

Az információs technológiák mindennapi használata révén a média logikája mindinkább behálózza életvilágunkat, hatással van a társadalom és a kultúra minden elemére, és megváltoztatja az olyan társadalmi alrendszereket is, mint a politika és a tudomány. A mindent átható mediatizáció lényegét tekintve olyan folyamat, amely azzal, hogy átalakítja a társadalmi élet teljes feltételrendszerét, egyúttal új társadalmi formákat is teremt, és eddig ismeretlen árnyalatokkal gazdagítja a nyelvi kommunikáció közösségformáló szerepéről alkotott képünket. A könyv ennek a folyamatnak az értelmezéséhez kínál új szempontokat. Külön is foglalkozik a jelenség politikára és tudományra gyakorolt hatásával. Arra hívja fel a figyelmet, hogy az információ korában a politika és a tudomány mediatizációja új szakaszba lépett, aminek következtében ma már mindinkább a két társadalmi alrendszer és a média kölcsönös egymásra hatásának, a politikai és tudományos közösségek ebből fakadó mediatizálódásának lehetünk tanúi.

További jellemzők »
  • Cikk kód: PGAZM31613
  • ISBN: 9789630596770
  • Oldalszám: 156
  • Formátum: A5
  • Borító típusa: Kartonált, ragasztókötött
Bolti ár: 2400 Ft Kiadói ár: 2040 Ft
Kosárba -15%
A könyv online kiadása elérhető a MeRSZ-en