Akadémiai Kiadó

RSS

Nyitólap » Gazdaság » Nemzetközi gazdaság » Stratégiaváltás a világgazdaságban

Hírek

  • ISKOLAKEZDÉSI AKCIÓ

    Tovább
  • Könyvbemutató: Mozaikokból egy élet

    Tovább
  • Open Access megállapodás az EISZ Nemzeti Programmal

    Tovább
  • Tájékoztató Android szótáralkalmazásaink kivezetéséről

    Tovább
  • Tájékoztató iOS szótáralkalmazásaink frissítéséhez

    Tovább

Kiss Judit

Stratégiaváltás a világgazdaságban

Exportorientáció és/vagy belsőkeresletre alapozott növekedés

A gazdasági növekedés mind a közgazdaságtan, mind az általános közvélemény számára az egyik legfontosabb és leginkább vitatott téma. A növekedési stratégia ezért a gazdaság- és külgazdaság-politika egyik központi kérdése. Vajon az exportorientáció vagy a belső kereslet növelése segítette/segíti-e jobban a növekedés beindítását a 2008-as világgazdasági válságot követően? E könyv hat ország - Brazília, Dél-Korea, India, Japán, Kína és Törökország - exportösztönző és importhelyettesítő gazdaságpolitikáiról ad kiváló elemzést. A következtetések a döntéshozók és a gazdaságpolitika alakítói számára egyaránt hallatlanul érdekesek és tanulságosak. Bár Magyarország mint EU-tagállam sajátos helyzetben van az elemzett hat országhoz képest, az egyes tanulmányok tanulságai teljes mértékben relevánsak a magyar gazdaságpolitika szempontjából is. A kérdést érintő gazdag irodalom alapos feldolgozása a szűkebb szakmai érdeklődők számára is hasznos és érdekes olvasmány.

Palánkai Tibor, akadémikus

A kötet tanulmányai:

  • Kiss Judit
    Stratégiaváltás a világgazdaságban
    Exportorientáció és/vagy belső keresletre alapozott növekedés
  • Völgyi Katalin
    A belső és külső kereslet szerepe Japán gazdasági növekedésében
  • Völgyi Katalin
    Gazdasági növekedés Dél-Koreában: export versus belső kereslet általi vezéreltség
  • Szunomár Ágnes
    Kína: az exportorientált fejlődés vége?
  • Artner Annamária
    Brazília útkeresése: belföldi piac vagy exportorientáció?
  • Gerőcs Tamás
    India világgazdasági integrációja
  • Szigetvári Tamás
    Exportorientáció és belső piac a török növekedési stratégiában

További jellemzők »
  • Cikk kód: PGAZX00019
  • ISBN: 9789634542674
  • Oldalszám: 212
  • Formátum: B5 (165x238 mm körülvágott méret)
  • Borító típusa: Kartonált, ragasztókötött
Bolti ár: 5100 Ft Kiadói ár: 4335 Ft
Kosárba -15%
A könyv online kiadása elérhető a MeRSZ-en


Akik ezt vették, megvették ezt is