Akadémiai Kiadó

RSS

Nyitólap » Tudomány » Gazdaság » A kiskereskedelem új kihívói

Sikos T. Tamás

A kiskereskedelem új kihívói

Bevásárlóközpontok Budapesttől Prágáig

A fogyasztás új katedrálisai - már csak méretüknél fogva is - nagyobb hatással vannak a városok térszerkezetére, mint a korábban fejlődésnek indult áruházak. Európában ez a folyamat - a bevásárlóközpontok kialakulása - mintegy 30 év késéssel indult meg. Napjainkra azonban a bevásárlóközpontok már nemcsak a hagyományos kiskereskedelmi zónák térszerkezetére vannak hatással, de sok esetben az áruházak fennmaradását is veszélyeztetik. Ahhoz, hogy a bevásárlóközpontok mellett a hagyományos kisüzletek és áruházak fennmaradjanak, azoknak új üzleti profilt kell kialakítaniuk. Meg kell találniuk azt a piaci rést, amelyben még versenyképesek maradnak a nagyok árnyékában. Könyvünkben Budapest, Pozsony, Bécs és Prága bevásárlóközpontjait és az egyes városok fogyasztói magatartásának alakulását, sajátosságait vizsgáljuk. Kutatási eredményeink arra is utalnak, hogy a környező országok állampolgárai a bevásárlóközpontok és a hipermarketek nyújtotta újszerű vásárlási lehetőségekkel szemben hasonló attitűdöket alakítottak ki. A koncentrált kínálatot nyújtó nagy alapterületű kereskedelmi létesítményeknek még hosszú ideig nem jelent tényleges versenytársat a direkt és on-line beszerzés lehetősége. Sokkal inkább kell azzal számolni, hogy a bevásárlóközpontokba tömörült eladóknak is márkakínálatot kell nyújtaniuk, mert a fogyasztói kereslet egyre határozottabb új trendje a márkapreferencia irányába mozdult el.

További jellemzők »
  • Oldalszám: 280
  • Formátum: B5_01
  • Borító típusa: Kartonált, ragasztókötött
  • ISBN: 9789630592710
  • Cikk kód: 4000028601
Bolti ár: 3990 Ft Kiadói ár: 3392 Ft
Kosárba -15%


Hasonló kiadványok

Akik ezt vették, megvették ezt is