Akadémiai Kiadó

RSS

Nyitólap » Tudomány » Pedagógia » Gyengén tanuló kisiskolások családi és iskolai megítélése

Zsoldos Márta

Gyengén tanuló kisiskolások családi és iskolai megítélése

Egy empirikus kutatás tapasztalata

A tanulási nehézségek vizsgálatának szándékával 60 gyenge tanulót választottunk ki általános iskolába járó 2. osztályos gyermekek 263 fős mintájából. Kérdésfelvetéseink: 1. a pedagógusok helyesen ítélik-e meg a gyermekek iskolai teljesítményeit, 2. hogyan látják a pedagógusok és a szülők a gyengén tanuló gyermekek képességeinek és iskolai teljesítményeinek kapcsolatát, 3. mi a kapcsolat a gyermekek méréssel megállapított képességei és iskolai teljesítményei között, 4. a gyenge tanulókhoz hogyan viszonyulnak náluknál jobb osztálytársaik. Vizsgálati eszközeink kérdőívek, pedagógiai tesztek és hagyományos pszichometriai módszerek voltak. Eredményeink: 1. a pedagógusok általában helyesen ítélik meg a gyermekek teljesítményeit, de hajlamosak szorosabb együttjárást feltételezni a teljesítmények között, gyermekismeretük inkább csoportszinten hiteles, 2. a szülők és a pedagógusok a kognitív tanulási képességek gyengeségében keresik az alacsony tanulmányi teljesítmény okait, 3. a gyenge tanulók kognitív tanulási képességei jelentősen alacsonyabb szintűek, mint általános intellektuális képességeik, 4. a gyenge és a nem gyenge tanulók szociális kapcsolataiban az alacsony tanulmányi teljesítmény nem jelent nagyfokú szociális hátrányt.

További jellemzők »
  • Oldalszám: 144
  • Formátum: B5
  • Borító típusa: kartonalt
  • ISBN: 9789630579148
  • Cikk kód: 4000000862
  • Kiadás éve: 2003
Bolti ár: 2990 Ft Akciós ár: 2542 Ft
Kosárba -15%


Hasonló kiadványok

Akik ezt vették, megvették ezt is